lördag 31 oktober 2009

It´s alive....



Idag är det den 31 oktober. För den växande nyhedniska miljön samhain, för de flesta andra halloween. En del kanske fortfarande känner att vi borde kalla det allhelgonahelgen och inte vara en ursäkt att festa och spöka ut sig efter amerikanska förlagor. Istället boder vi besöka kyrkogårdar och tända ljus enligt lika importerade förlagor. Det känns därmed passande att denna dag, då de döda firas i olika former och traditioner, från tända ljus på kyrkogårdar till wiccanska sabbatsfiranden där underjordens herre åkallas, att även jag denna dag skall ägna mig åt nekromantiska ritualer. Så efter att ha mer eller mindre ignorerat existensen av min blogg väljer jag härmed att åter väcka den från de döda, och jag är väl medveten om att det inte direkt är det som Samhain handlar om, men någon form av dålig ursäkt baserad på andliga referenser behövs ju även från min sida.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar